.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طاهایی: توسعه مهارت آموزي ضرورت جامعه است

استاندار مازندران با بيان اينکه توسعه مهارت‌آموزي در جامعه امري ضروريست گفت: با توسعه و آموزش مهارت‌آموزي بخشي از معضل بيکاري در جامعه مرتفع خواهد شد.

سيد علي‌اکبر طاهايي در اولين جلسه هم‌انديشي توسعه مهارت‌آموزي استان در ساري افزود: امروزه با آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي 18 ماهه، امکان جذب 90 درصد از آموزش ديدگان فني و حرفه اي در بازار فراهم مي شود.

وي که در جمع شماري از مديران‌کل دستگاه‌هاي اجرايي، رؤساي مراکز آموزش فني و حرفه‌اي ادارات شهرستان‌ها و نخبگان اداره کل آموزش فني و حرفه اي مازندران سخن مي‌گفت، اظهار داشت: بحث مهارت‌آموزي بايستي به‌عنوان يک ضرورت در جامعه تعريف شود و اميدواريم وضعيت کنوني سازمان فني و حرفه‌اي کشور به يک سازمان ملي مهارت‌آموزي تبديل شود.

نماينده عالي دولت در استان مازندران با بيان اينکه بحث اشتغال در استان بايد ارتقاء يابد، تصريح کرد: براي محقق شدن اين امر مهم نياز است بحث توسعه صنعت، کشاورزي و گردشگري در اين خطه رونق يابد تا مشکل بيکاري مرتفع گردد.

طاهايي در ادامه از ايجاد دفتر نخبگان در سال آتي در مازندران خبر داد و گفت: با ايجاد دفتر نخبگان، حلقه ارتباط با حوزه نخبگان استان با ساير استان‌هاي کشور فراهم خواهد شد.

در ابتداي اين جلسه، مديرکل آموزش فني و حرفه اي مازندران در سخناني اظهار داشت: آموزش فني و حرفه اي در 9 حوزه شامل آموزش مراکز ثابت و سيار، تربيت مربي، زندان‌ها، پادگان‌ها، صنايع، آموزش ضمن خدمت، آموزش روستايي، صنعت و ساختمان و آموزش در دانشگاه‌ها فعاليت دارد.

"علي صابري" تعداد مربيان آموزشي مراکز ثابت و سيار در سطح استان را 256 نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 213 کارگاه آموزش فني و حرفه اي در استان وجود دارد که 50 واحد از اين کارگاه‌ها در اختيار بخش خصوصي قرار دارد.

وي با اعلام اينکه يک‌هزار و 41 آموزشگاه آزاد فني و حرفه اي در مازندران وجود دارد، بيان داشت: از اين تعداد، 936 آموزشگاه در امر آموزش فني و حرفه اي فعال است و مابقي غير فعال مي‌باشد.

همچنين رييس سازمان آموزش و پرورش مازندران در سخناني، با بيان اينکه نخبگان اين استان داراي مشکلات زيادي هستند، گفت: بايد همه دستگاه‌هاي اجرايي استان براي رفع مشکلات موجود نخبگان همت گمارند و اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان به تنهايي قادر به حل مشکلات نيست.

"عبدالوحيد فياضي" خاطرنشان کرد: تعامل خوبي بين سازمان آموزش و پرورش و آموزش فني و حرفه اي استان در زمينه تربيت نيروي انساني و کار و دانش وجود دارد به‌گونه اي که در سال تحصيلي جاري 12 هزار نفر در شاخه کار و دانش در مازندران مشغول به مهارت‌آموزي هستند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.421 seconds.